Általános szerződési feltételek

 

1. Az Általános Szerződési feltételek

1.1. Az ÁSZF rendszere

1.1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek internet­es szolgáltatás nyújtására dokumentum (a továbbiakban: ÁSZF) a Szolgáltató Előfizetői Szerződése, és a Megrendeléssel együtt értelmezendő.

1.1.2. Jelen ÁSZF törzsszövegből (a továbbiakban: Törzsszöveg), valamint a csatolt függelékekből áll. Amennyiben a Törzsszöveg és valamely függelék egymásnak ellentmondó vagy egymástól eltérő rendelkezéseket tartalmaz, akkor a függelékben foglaltak az irányadók.

1.2. Az ÁSZF hatálya

1.2.1. Jelen ÁSZF hatálya a Szolgáltató által nyújtott internet­es szolgáltatásokra kötött Előfizetői Szerződésekre, valamint az Előfizetői Szerződések alapján nyújtott elektronikus szolgáltatásnak nem minősülő kiegészítő szolgáltatásokra terjed ki.

2. A Szolgáltató adatai

2.1.1. Az Előfizetői Szerződésben meghatározott szolgáltatást a https://diszkonthosting.hu oldal üzemeltetője a Phantasy Bt. nyújtja DiszkontHosting márkanéven.

A cég adatai a következők:

Neve: Phantasy Bt.
Székhelye: 1158 Budapest, Késmárk u. 1.
Adószáma: 20179063­-2-­42
Cégjegyzékszáma: 0106718149
Bankszámlaszáma: 12100011-17836630 (Gránit Bank)

3. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások

3.1. Elektronikus hírközlési alapszolgáltatások

3.1.1. A Szolgáltató által nyújtott internet­es alapszolgáltatások:

  • Tárhely szolgáltatás
  • Domain név szolgáltatások (regisztráció/átregisztráció)

2 3.2. Tárhely szolgáltatás

3.2.1. Bármely szolgáltatás, ahol a Szolgáltató lehetővé teszi, hogy Előfizető vagy Előfizető honlapján keresztül az internet felhasználói adatokat töltsenek fel a szerverre, tehát bármilyen módon olyan adatok kerülnek fel a szerverre, amit nem a Szolgáltató tölt fel rá, tárhely szolgáltatásnak minősül. Ilyen például a tárhely szolgáltatás, e­mail, ftp vagy adatbázis tárhely szolgáltatás is.

3.2.2. A tárhely szolgáltatás kizárólag az Előfizető által a szerverre feltöltött honlapok, adatok és programok internet kapcsolatát, az internet felé továbbítását biztosítja az internet felhasználói számára, nem tartalmaz semmilyen egyéb szolgáltatást.

3.2.3. A tárhely szolgáltatás keretében Előfizető önmaga köteles gondoskodni a szolgáltatás keretében biztosított szerver tárterületen elhelyezendő weboldal(ak) és egyéb tartalmak elkészítéséről és szerverre történő feltöltéséről, valamint a feltöltött tartalmak mentéséről, ehhez a Szolgáltató jelen szerződés keretében sem szoftver­, sem hardvereszközt nem bocsát az Előfizető rendelkezésére.

3.2.4. Az Előfizető tudomásul veszi, hogy jogilag teljes mértékben felelős a tárhely szolgáltatásra telepített szoftverek jogtisztaságáért, a Szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli a szoftverek jogos felhasználását illetően még akkor sem, ha egyes szoftverek telepítésénél a Szolgáltató segítséget nyújt, vagy használatát javasolja.

3.3. Osztott tárhely szolgáltatás

3.3.1. A DiszkontHosting oldalon feltüntetett tárhely csomagok olyan speciális tárhely szolgáltatásokat tartalmaznak, ahol a Szolgáltató egy adott szerver erőforrásait osztja el megrendelői között. Ez az osztott tárhely szolgáltatás vagy más néven webhosting szolgáltatás.

3.3.2. Az osztott tárhely szolgáltatás esetében az Előfizető a rendelkezésére bocsátott erőforrásokat több más megrendelővel együttesen használja, így ezekhez az erőforrásokhoz teljes egészében csak akkor fér hozzá, ha azt más nem használja. Ilyen erőforrás például a processzor, memória vagy a hálózati kapcsolat.

3.3.3. Az osztott tárhely szolgáltatás alkalmas bármely web­es tartalom kiszolgálására, de jelen szerződés keretében elsődlegesen alacsony látogatottságú web oldalak kiszolgálására használható. Egyéb más felhasználása is lehetséges, de kizárólag a Szolgáltatóval történt előzetes egyeztetés után. Nem használható weboldalak forgalmi jellemzőitől jelentősen eltérő tartalom kiszolgálására, például játék szerver, cache szerver, dedikált adatbázis szerver üzemeltetésére.

3 3.4. Domain név szolgáltatás

3.4.1. A Szolgáltató domain név szolgáltatások értékesítését viszonteladóként végzi. A domain név regisztrációt és minden domain tevékenységgel kapcsolatos tevékenységet hivatalos domain regisztrátoron keresztül végez.

3.4.2. A domain név szolgáltatás regisztrációs és fenntartási árait a diszkonthosting.hu oldal tartalmazza. Mivel egyéb költségeinek (újra regisztráció, visszakapcsolás, korlátozás feloldás, átírás, tiltás stb.) ára gyakran változik, függ a nemzetközi regisztrációs díjaktól, ezért ezeket s Szolgáltató minden esetben egyedileg, a regisztrátor árai alapján állapítja meg.

3.4.3. A Szolgáltató a domain szolgáltatást kizárólag a regisztrációs díj beérkezését követően indítja el, nem a megrendelés feladásakor. A Szolgáltató felhívja az Előfizető figyelmét, hogy a domain regisztráció díj megérkezését követően a regisztrációs folyamatnak átfutási ideje van, amely függ a megrendelt domain névtől, és egyes esetekben az Előfizető beavatkozását is igényli (például: .com domain átregisztrálása/transfer).

3.4.4. Az Előfizető tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató hatáskörén kívül álló okok miatt a domain szolgáltatás elindítása elhúzódhat, és egyes esetekben meg is hiúsulhat, ezért a Szolgáltató nem felelős semmilyen módon. Ilyen esetben az Előfizető kizárólag a domain szolgáltatásra befizetett összeget kérheti vissza abban az esetben ha a Szolgáltató jelezte, a domain szolgáltatást nem tudja elindítani.

3.4.5. Egyes esetekben a szolgáltatás nyújtását egy elbírálási folyamat előzi meg, (például prioritásos .hu domain név regisztráció). Az Előfizető tudomásul veszi és elfogadja mind a Szolgáltató mind pedig a Szolgáltató hatáskörén kívül működő szervezetek döntését (például Internet Szolgáltatók Tanácsa) az elbírálási folyamat végén. A döntés megkérdőjelezhetetlenként fogadja el, különös tekintettel arra az esetre, ha a domain szolgáltatás elutasításra került, vagy nem prioritásos megrendelésként él tovább.

3.4.6. A Szolgáltató semmilyen felelősséggel vagy kártérítéssel nem tartozik a domain szolgáltatás nyújtásából, a szolgáltatás nyújtásának késedelméből vagy teljes elmaradásából eredő károkért, és felhívja az Előfizető figyelmét, hogy a domain szolgáltatás sok tényezőtől függ, ne építsen rá kritikus üzleti folyamatokat amíg nem működik biztosan!

3.4.7. Egyes domain végződések (.hu) esetén az Előfizető a Szolgáltató által kért dokumentumokat köteles hiánytalanul kitölteni, eredeti aláírással, és ha jelezve van, tanúkkal ellátni, majd elektronikus levélben szkennelve (JPG vagy PDF formátumban) vagy faxon elküldeni. A Szolgáltató ezek nélkül a domain szolgáltatást nem indítja el, kivétel a 3.4.8 pont szerint.

3.4.8. A Szolgáltató egyes esetekben hiányos dokumentáció és díjtartozás esetén is elindíthatja a regisztrációt, de ebben az esetben határidő megjelölésével értesíti az Előfizető a hiánypótlásról. Amennyiben az Előfizető nem tesz eleget a levélben leírt kötelezettségeinek, Szolgáltató jogosult a domain szolgáltatást korlátozni vagy teljes mértékben felmondani, megszüntetni.

3.5. Kiegészítő szolgáltatások

3.5.1. A Szolgáltató által nyújtott Kiegészítő Szolgáltatások felsorolását, részletes meghatározását, valamint igénybevételének feltételeit és módját Szolgáltató honlapja tartalmazza.

3.5.2. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az internet­ éss Alapszolgáltatásokból és a Kiegészítő Szolgáltatásokból Díjcsomagokat képezzen. A Díjcsomagok változásaival kapcsolatos információkat a diszkonthosting.hu oldalon közzéteszi.

3.5.3. Az ingyenes kiegészítő szolgáltatások, kiemelten ide tartoznak a nem a Szolgáltató által fejlesztett szoftverek (például: modulok, SSL titkosítás, webmail felület, ISPConfig adminisztrátori felület) működéséből vagy használatából adódó károkért Szolgáltató semmilyen felelősséggel nem tartozik, még abban az esetben sem, ha a károkat bizonyíthatóan ezen szoftverek okozták. Az ingyenes szoftvereket és szolgáltatásokat az Előfizető a saját felelősségére használja olyan formában, ahogyan azokat a Szolgáltató a szervereire telepítette. Ezek módosítását vagy javítását a Szolgáltató nem vállalja, nem feladata. Megrendelő köteles tudomásul venni, hogy az ingyenes szoftvereket Szolgáltató rendszeresen frissíti, így az ezekkel készített weboldal vagy bármilyen konfiguráció frissítésre szorulhat, mely frissítés a Megrendelő feladata. Például weboldal készítő szoftver frissítése, mely magával vonhatja az oldal frissítésének szükségességét.

3.5.4. Az ingyenes szoftverek használatát a Szolgáltató bármikor megszüntetheti vagy fizetőssé teheti. Erről az intézkedésről köteles Megrendelőt 8 nappal korábban értesíteni.

4. Az előfizetői szerződés

4.1. Igénybejelentés

4.1.1. Igénylő az igénybe venni kívánt Szolgáltatással kapcsolatos igénybejelentésre és az Előfizető szerződés megkötésére irányuló szándékát kizárólag a Szolgáltató honlapján (diszkonthosting.hu) jelentheti be (megrendelés).

4.1.2. Az igénybejelentésnek tartalmaznia kell a 4.2.4 pont szerinti adatokat.

4.1.3. Az igénybejelentéshez az Előfizető köteles csatolni a Szolgáltató által kért iratokat, céges dokumentumokat.

4.1.4. Amennyiben Igénylő az igénybejelentést hiányosan, hibásan teszi meg, vagy nem csatolja a megfelelő iratokat, úgy az igénybejelentés a Szolgáltató elbírálásától függően joghatás kiváltására alkalmatlannak minősülhet. Amennyiben Szolgáltató az igénybejelentést nem tudja elbírálni, Szolgáltató az igénybejelentés beérkezésétől számított 5 munkanapon belüli határidő kitűzésével felhívja az Igénylőt az igénybejelentés kiegészítésére. Ebben az esetben a hiánytalan igénybejelentés Szolgáltatóhoz való beérkezésének napja tekintendő az igénybejelentés időpontjának.

4.1.5. Amennyiben Igénylő bármely adata az igénybejelentést követően megváltozik, Igénylő köteles azt Szolgáltatónak haladéktalanul, de legfeljebb 8 napon belül bejelenteni. A bejelentés elmulasztásából származó következményekért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

4.2. Az Előfizetői Szerződés megkötése

4.2.1. Igénylő tudomásul veszi, hogy Szolgáltató indokolás nélkül jogosult az Előfizetői Szerződés megkötését megtagadni, így különösen abban az esetben, ha Igénylőnek Szolgáltató felé bármely jogviszony alapján fennálló esedékes díjtartozása van.

4.2.2. Az Előfizetői Szerződés a következő esetekben jön létre:

Ráutaló magatartással, különösen a Szolgáltatás igénybevételével. A ráutaló magatartással az Előfizető elfogadja az ÁSZF-­ben foglaltakat. A ráutaló magatartással megkötött Előfizetői Szerződés a Szolgáltatás igénybevételével jön létre és lép hatályba. (Ráutaló magatartással létrejött Előfizetői Szerződésnek minősül különösen, ha Előfizető Szolgáltató előzetes hozzájárulása nélkül veszi igénybe a Szolgáltatást on­line a 4.3 pont szerint.

4.2.3. Az Előfizető az Előfizetői Szerződés megkötésével egyidejűleg köteles nyilatkozni, hogy a Szolgáltatást egyéni Előfizetőként, vagy üzleti/intézményi Előfizetőként kívánja igénybe venni. Előfizető e nyilatkozatát az Megrendelés erre vonatkozó pontjának kitöltésével teheti meg.

4.2.4. Előfizető – és ha van ilyen: a Költségviselő – az alábbi adatokat köteles megadni Szolgáltatónak az igénybejelentéskor, de legkésőbb az Előfizetői Szerződés megkötésekor:

Egyéni előfizető esetén:

  • Előfizető nevét, születési nevét, anyja nevét
  • Előfizető születési helyét és idejét
  • Állandó lakóhelyének címét, postázási címét,
  • Előfizető személyi igazolvány, vagy útlevél számát
  • Ha Szolgáltató kéri, Előfizető bankszámlaszámát

Üzleti/intézményi Előfizető esetén:

  • Előfizető cégszerű megnevezését, cégjegyzékszámát vagy más nyilvántartási számát
  • Előfizető székhelyét és postázási címét,
  • Előfizető bankszámlaszámát,
  • Előfizető adószámát

A Szolgáltató által az igénybejelentést követően meghatározott iratokat és adatokat Mindkét előfizetői kategória esetén tartalmaznia kell:

  • Kapcsolattartó nevét, címét, beosztását, telefonszámát, e­mail címét
  • Az Előfizető által igényelt Szolgáltatások megjelölését-
  • Jelen ÁSZF­től való eltéréseket

4.2.5. Az Előfizetői Szerződés megkötésére való jogosultság igazolásának érdekében a 4.2.4 pontban foglaltakon felül Szolgáltató jogosult bármely egyéb dokumentum, okirat vagy igazolás felmutatását kérni Előfizetőtől.

4.2.6. A cégbejegyzés alatt álló gazdasági társaság köteles a Szolgáltatónak a cégbejegyzési kérelem benyújtását tanúsító okiratot bemutatni. Előfizető tudomásul veszi, hogy a cégbejegyzési kérelem elutasítása esetén a gazdasági társaság tagjai és vezető tisztségviselői a gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény 16. §­a szerint felelnek a gazdasági társaság mint előtársaság kötelezettségeiért.

4.2.7. A gazdasági társaság bejegyzéséről vagy elutasításáról Előfizető köteles Szolgáltatót tájékoztatni, amennyiben Szolgáltató kéri, a szükséges iratok és dokumentumok bemutatásával.

4.2.8. Az adatok megadásakor Előfizető nem adhat meg trágár, a jóerkölcsöt vagy jóízlést sértő szavakat (jelszavakat, felhasználóneveket, e­mail címeket, stb.), továbbá köteles a valóságnak megfelelő adatok megadására, amelyek valóságtartalmáért teljes felelősséggel tartozik. A jelen pontba ütköző adatok megadása esetén Szolgáltató indokolás nélkül megtagadhatja az Előfizetői Szerződés megkötését.

4.3. Online szerződéskötés

4.3.1. A Szolgáltató lehetőséget biztosít Igénybejelentőnek, hogy egyes Szolgáltatásokra a https://diszkonthosting.hu weblapon található online megrendelőlap kitöltésével ajánlatot tegyen Előfizetői Szerződés megkötésére.

4.3.2. Az Előfizető az ajánlatát a regisztrációt követően jelen ÁSZF-­ben foglaltak elfogadásával, valamint a szolgáltatás megrendeléséhez szükséges adatok megadásával teheti meg. Az ajánlat elküldését megelőzően az Előfizetőnek módja van az elküldendő ajánlatot áttekinteni, az ajánlat a megrendelés véglegesítésekor kerül elküldésre Szolgáltató felé.

4.3.3. Az Előfizető tudomásul veszi, hogy az online űrlap kitöltése és elküldése a Ptk. 211. § szerinti ajánlattételnek minősül, amely ajánlathoz Előfizető kötve van. Az Előfizető ajánlati kötöttsége megszűnik, amennyiben Szolgáltató 48 órán belül nem igazolja vissza az ajánlat megérkezését. Az ajánlat megérkezésének Szolgáltató általi visszaigazolása esetén Előfizető ajánlati kötöttsége meghosszabbodik, a leadott rendeléshez az egyes Szolgáltatásokra vonatkozó bekapcsolási idő időtartamára kötve van. Előfizető tudomásul veszi, hogy amennyiben a Szolgáltatás bekapcsolása Előfizető érdekkörébe tartozó okból nem történik meg határidőben, úgy az ajánlati kötöttség ideje az ilyen időkiesés idejével meghosszabbodik.

4.3.4. Az ajánlati űrlap kitöltésével és elküldésével Előfizető egyúttal elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit. Az online kötött szerződés nem minősül írásba foglaltnak, és az utóbb, önálló dokumentumként nem hozzáférhető.

4.3.5. A Szolgáltató az ajánlati űrlap kitöltését és elküldését követően az Előfizető által megadott adatokat megvizsgálja és amennyiben az ajánlat elfogadható elindítja az internet­es szolgáltatást.

4.3.6. Az online szerződéskötés esetén az Előfizetői Szerződés a Szolgáltatás a Szolgáltató általi rendelkezésre állítással (bekapcsolással) jön létre és lép hatályba ráutaló magatartással, a megfelelő technikai beállítások Szolgáltató általi elvégzésével.

4.3.7. Az Előfizető online ajánlatának elutasítását Szolgáltató az ajánlati kötöttség ideje alatt az Előfizető által megadott elérhetőségeket (telefonon, faxon, levélben, e­mailben) közli Előfizetővel, illetve ugyanígy jogosult Szolgáltató az adatok kiegészítését vagy pontosítását kérni.

4.3.8. A Szolgáltató a megkötött Előfizetői Szerződéseket elektronikus módon nyilvántartja, azokról kérésre Előfizetőnek e­mailben díjmentesen évente egyszer másolatot küld, illetve lehetőséget biztosít azok személyes megtekintésére az ügyfélszolgálaton.

4.3.9. Az Előfizető tudomásul veszi, hogy amennyiben az ajánlati kötöttség ideje alatt a szerződéskötési szándékától visszalép, akkor köteles a Szolgáltató ebből fakadó igazolt költségeit – így különösen a társszolgáltatóknak fizetendő díjakat – teljes körűen megtéríteni.

4.3.10. Szolgáltató az online adatlapon feladott ajánlat regisztrációja után Előfizetőt 48 órán belül e­mailben értesíti arról, hogy az ajánlatot nyilvántartásba vette és az értesítés feladásával egyidejűleg elindítja az ajánlatnak megfelelően aziInternet­es szolgáltatást.

4.3.11. Előfizető tudomásul veszi, hogy az online megrendelőlap tartalmának az elküldést követő elvesztéséért (meg nem érkezéséért), a felhasználók által használt műszaki megoldások (pl. internet böngészők, internet kapcsolat) és az internet hálózat sajátosságai miatt Szolgáltató felelőssége nem terheli.

4.4. Az Előfizetői Szerződés hatálya

4.4.1. Szolgáltató és Előfizető az Előfizetői Szerződést határozatlan időre kötik. A korábban határozott időre létrejött szerződések a 8.1.2 pont szerint a határozott idő lejártakor határozatlan idejűvé alakulnak vagy megszűnnek.

4.4.2. Az Előfizetői Szerződés határozatlan hatályát nem érinti, ha az Előfizető Hűségnyilatkozatot tett.

5. A Szolgáltatás minősége

5.1. A Szolgáltatás rendelkezésre állása

5.1.1. Szolgáltató vállalja, hogy a Szolgáltatás rendelkezésre állása éves szinten az adott Szolgáltatásra vonatkozó 2. függelék szerinti.

5.1.2. A rendelkezésre állási idő az adott Szolgáltatásra vonatkozó teljes éves üzemidő és az egy évre vonatkozó összes kiesési idő hányadosa, százalékban kifejezve. A rendelkezésre állás csak teljes naptári évre vonatkozik, töredék évre nem.

5.1.3. A 3. függelék szerinti sebesség érték (sávszélesség) csak a Szolgáltató szervere és az internet­es hálózat közötti hálózati szakaszra vonatkozik.

5.2. A hibás teljesítés esetei

5.2.1. Szolgáltató hibásan teljesít, amennyiben

  • a vállalt éves rendelkezésre állásnak megfelelően megengedhető tartamú kiesési időt meghaladja
  • az Előfizető által igénybe vett Szolgáltatás 3. függelékben meghatározott minimális sebességi értékeknél kisebb sebességgel vehető igénybe

5.2.2. Előfizető kifejezetten elfogadja és tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató által az Előfizető kérésére vagy megbízására telepített, konfigurált vagy Előfizető tárhelyére másolt szoftverek és egyéb adatok tekintetében, amennyiben azokról 5 napon belül írásban nem nyilatkozik, úgy a telepítést, konfigurálást vagy másolást kifogástalan minőségben teljesítettnek tekinti.

5.3. A szolgáltatásminőségi célértékek teljesülésének mérése és számítása

5.3.1. A rendelkezésre állás meghatározása és mérése az Internetes Szolgáltatást biztosító szerver által rögzített naplók alapján történik.

5.3.2. Az éves rendelkezésre állási célérték számítása a Szolgáltató statisztikája alapján történik.

5.3.3. A rendelkezésre állási idő kiszámításakor nem kell figyelembe venni azon kiesés időtartamát

  • aminek oka a Szolgáltatások nyújtásának jogszerű szünetelése vagy korlátozása, így különösen a 10.5 pontban meghatározott rendszeres karbantartás időtartama, valamint
  • amely az Előfizető kötelezettségszegéséből vagy érdekköréből ered, így különösen az Előfizető által saját számítógépére vagy a Szolgáltatást biztosító szerverre telepített és használt programok hibájából ered.
  • olyan kiesést, amely a Szolgáltatás osztott jellegéből adódóan más Előfizető hibájából vagy szerződésszegéséből adódik. Ilyen eset lehet például osztott tárhelyszolgáltatás környezetben egy másik Előfizető tárhelyén futó weboldal által okozott túlterhelés.

5.4. Előfizető jogai, az Előfizetőt megillető kötbér hibás teljesítés esetén

5.4.1. Előfizető a Szolgáltató hibás teljesítése esetén díjcsökkentésre jogosult. A kötbér mértéke minden késedelmes nap után a hiba bejelentését megelőző hat hónapban az Előfizető által az Előfizetői Szerződés alapján az adott Szolgáltatással kapcsolatban kifizetett (előre fizetett díjú szolgáltatás esetén felhasznált) Havi Szolgáltatási Díj átlaga alapján egy napra vetített összeg. Hat hónapnál rövidebb időtartamú előfizetői jogviszony esetén a vetítési alap az előfizetői jogviszony teljes hossza alatt kifizetett (felhasznált) díj átlaga alapján egy napra vetített összeg. A Szolgáltató kártérítési felelősségére vonatkozó rendelkezést a 12.1 pont tartalmazza.

5.4.2. A szolgáltatás 7 napnál hosszabb teljes kiesése, vagy 30 napnál hosszabb hibás teljesítése esetén Előfizető jogosult az Előfizetői Szerződés azonnali hatályú felmondására.

5.4.3. A hibás teljesítés az Előfizető Szolgáltatási Díj fizetési kötelezettségét nem érinti, de Előfizető jóváírásra (díjcsökkentés) jogosult.

5.4.4. A hibás teljesítési időszak (pl. Szolgáltatás kiesés) kezdete a Szolgáltatások igénybe vételét gátló valós hiba bejelentésének időpontja (10.2 pont), vagy az a korábbi időpont, amelytől kezdve Szolgáltató saját hatáskörében elvégzett mérések alapján megállapítja, a Szolgáltatások minőségének csökkenését vagy elérhetőségének hiányát. A hibás teljesítés időszakának vége a Szolgáltató által a hibanyilvántartásban feljegyzett kijavítási időpont.

5.4.5. Szolgáltató az éves rendelkezésre állás szerinti kiesési idő meghaladása esetén hibás teljesítéséből adódó kötbérfizetési kötelezettségét az előfizetői számlán történő jóváírással teljesíti a tárgyévet követő február 1­jét követően kiadott első számlájában. Tekintettel arra, hogy az éves rendelkezésre állás csak naptári évre értelmezhető, Szolgáltató a vállalt rendelkezésre állási idő meghaladása esetén tárgyévben kötbér fizetésére nem köteles.

5.5. A hálózat és a Szolgáltatás átfogó minőségére vonatkozó célértékek

5.5.1. Szolgáltató szervereinek, valamint az általa nyújtott Internetes szolgáltatásoknak elérhetőségi célértékeit a 2. függelék, míg sebességi célértékit a 3. függelék tartalmazza.

5.5.2. Szolgáltató minden, az adott helyzetben általában elvárható intézkedést köteles megtenni annak érdekében, hogy a Szolgáltatás megfeleljen a szolgáltatásminőségi követelményeknek. Szolgáltató ennek érdekében rendszeresen ellenőrzéseket és méréseket végez.

5.5.3. Ha az ellenőrzés a Szolgáltatás megfelelőségét nem igazolja, Szolgáltató aminőség helyreállítása érdekében haladéktalanul intézkedni köteles. A helyreállítási munka végeztével az érintett minőségi mutatók újra ellenőrzésre kerülnek.

6. Az előfizető szerződés módosítása

Az Előfizetői Szerződés módosítására a megkötésre vonatkozó szabályokat (4. fejezet) a jelen 6. fejezetben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

6.1. ÁSZF Szolgáltató általi módosítása

6.1.1. Figyelembe véve az Előfizetői Szerződések tömegesen megkötött jellegét, Szolgáltató a szolgáltatási környezet feltételeinek változására tekintettel csak úgy tudja vállalni a Szolgáltatások nyújtását, ha fenntartja magának az ÁSZF egyoldalú, Előfizető előzetes értesítését követően hatályos módosítását (beleértve a díjcsomagok igénybevételi feltételei és a Szolgáltatási Díj megváltoztatását is) a következő esetekben:

  • megváltoznak a társszolgáltatók (szolgáltatások nyújtásában közreműködő teljesítésisegéd elektronikus hírközlési szolgáltatók) díjai vagy szerződési feltételei megváltoznak a Szolgáltatás nyújtásának műszaki feltételei
  • a Szolgáltató meg kívánja változtatni a szolgáltatási portfólióját vagy a szolgáltatásaival megcélzott előfizetői kört, így különösen, ha egyes szolgáltatásait ki kívánja vonni a piacról
  • a Szolgáltatás nyújtására vonatkozó jogszabályok megváltoznak bármely hatáskörrel rendelkező hatóságnak a Szolgáltatást érintő döntése miatt, így különösen ha a hatóság a Szolgáltatóra új kötelezettséget szab ki, vagy a társszolgáltatókra kiszabott kötelezettségeket módosítja (eltérő költségű díjakat vagy referencia ajánlatot hagy jóvá, eltérő díjakat állapít meg, megváltoznak a közös eszközhasználat és helymegosztás feltételei, stb.) a körülményekben bekövetkezett egyéb lényeges változások indokolják

6.1.2. Szolgáltató az egyoldalú módosításra abban az esetben jogosult, ha erről az Előfizetőt a módosítás hatályba lépése előtt legalább 5 nappal előre, írásban (levélpostai küldeményben, vagy az Előfizető által megadott e­mailes kapcsolattartói címen) értesítette.

6.1.3. Az egyoldalú módosításról szóló értesítés a következőket tartalmazza:

  • pontos utalást az ÁSZF módosított rendelkezéseire
  • a módosítások lényegének rövid leírását
  • a módosítások hatálybalépésének időpontját
  • a közzétett ÁSZF elérhetőségét
  • ha a Szolgáltató a Szolgáltatási Díjat módosítja, a módosított díj összegét
  • azt az ÁSZF szerinti feltételt, jogszabályváltozást vagy hatósági döntést, vagy a körülményekben bekövetkezett más lényeges változást, amely a módosítást indokolja
  • az Előfizetőt az egyoldalú módosítás esetén a 8.3.7 pont szerint megillető jogosítványokat.

6.1.4. Szolgáltató nem köteles az Előfizetőt a Szerződés azon módosításairól előre értesíteni, amely módosítások:

  • új szolgáltatás bevezetése miatt válnak szükségessé, és amely módosítások a már nyújtott szolgáltatásokra vonatkozó szerződési feltételeket nem érintik
  • Szolgáltatási Díj csökkentését jelentik

6.1.5. Az egyoldalú módosítási jog gyakorlása során Szolgáltató köteles a vonatkozó jogszabályokat, így különösen a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvének tisztességtelen általános szerződési feltétételekre vonatkozó előírásait, valamint a tisztességtelen piaci magatartás és versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVI. törvény rendelkezéseit betartani.

6.2. Szolgáltatási Díj egyoldalú módosítása

6.2.1. A Szolgáltatási Díjak Szolgáltató általi módosítására a 6.1.1 pontban foglaltakat a jelen pont szerinti eltérésekkel kell alkalmazni.

6.2.2. A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási Díjakat egyoldalúan módosítani, de a módosítás nem érintheti megrendelőnek az előre fizetett szolgáltatási díját, csak a következő fizetési periódust.

6.2.3. A módosított Szolgáltatási Díj árát szolgáltató köteles a honlapján közzétenni, valamint a Megrendelő aktuális szolgáltatásának meghosszabbításakor azt megjeleníteni online felületén.

6.2.4. Előfizető a megváltozott rendszeres előfizetői díjat a módosított Előfizetői Szerződés hatályba lépésének első napjától tartozik megfizetni.

6.3. Díjcsomagok megszüntetése és módosítása

6.3.1. Szolgáltató az általa bevezetett díjcsomagok (3.7 pont) díjait módosíthatja vagy a díjcsomag nyújtását megszüntetheti.

6.3.2. A díjcsomagokat érintő módosításra Szolgáltató abban az esetben jogosult, ha erről az Előfizetőt a módosítás hatályba lépése előtt előre, írásban (levélpostai küldeményben, vagy az Előfizető által megadott e­mailes kapcsolattartói címen) értesítette a 6.1.2 pont szerint.

6.3.3. A díjcsomagok megszüntetésére és módosítására egyebekben a jelen fejezet rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.

6.4. Változás az Előfizető személyében (átírás)

6.4.1. Ha Előfizető személyében jogutódlás következett be, Előfizető és a jogutód közösen ­ ha az Előfizető időközben jogutódlással megszűnt, a jogutód önállóan, a jogutódlás hitelt érdemlő igazolásával ­ kezdeményezheti az Előfizetői Szerződés jogutódra történő átírásával kapcsolatos feltételek megvizsgálását.

6.4.2. Az átírással kapcsolatos feltételek megvizsgálásának kérelmezésétől számított 8 munkanapon belül Szolgáltató megvizsgálja a jogutód hitelképességét, és ha a Szolgáltató az előfizetői kötelezettségek teljesítését csak bizonyos további feltételek teljesülése esetén (vagyoni biztosíték, igazolások) látja biztosítottnak, az értesítéssel egyidejűleg ezekről a feltételekről tájékoztatja az átírást kezdeményezőt. A jogutód hitelképességének megfelelősége esetén Szolgáltató tájékoztatja a jogutódot arról, hogy az átírás feltételei teljesülnek, és az átírási díjat kiszámlázza a jogutódnak a 4. függelék szerint.

6.4.3. Az átírási díj megfizetésétől (azaz az átírás hatályos kérelmezésétől) számított 15 napon belül a Szolgáltató az átírást végrehajtja. Ha a Szolgáltató e határidőt az átírási díj megfizetésétől (Szolgáltatóhoz való megérkezésétől/Szolgáltató számláján történő jóváírásától) számítva nem teljesíti, a Szolgáltató minden késedelmes nap után az átírás díja egytizedének megfelelő összegű kötbért köteles fizetni.

7. Szolgáltatások korlátozása és szüneteltetése

7.1. Szünetelés előfizető kezdeményezésére

7.1.1. Az Előfizető a szolgáltatás szüneteltetését nem kezdeményezheti.

7.2. Szünetelés egyéb okból

7.2.1. A Szolgáltatás szünetelésére az alábbi okok miatt kerülhet sor:

  • A 10.5 pontban (rendszeres karbantartás) foglalt okból
  • Vis Maior esemény bekövetkezése miatt
  • a Magyar Köztársaság honvédelmi, nemzetbiztonsági, gazdasági és közbiztonsági (így különösen terrorista­elhárítás, kábítószer­kereskedelem elleni küzdelem) érdekeinek védelmében a jogszabályok által előírt módon.

7.2.2. Amennyiben a Szolgáltató érdekkörébe tartozó ok miatt kerül sor a szünetelésre vagy a szünetelés oka mindkét Fél érdekkörén kívül esik, a szünetelés időtartama alatt az Előfizető a szünetelés időtartamára vonatkozó Szolgáltatási Díj fizetésére nem köteles.

7.2.3. A 10.5 pont szerinti rendszeres karbantartás nem minősül a Szolgáltató érdekkörébe tartozó ok miatti szünetelésnek (így a vállalt rendelkezésre állási időt sem csökkenti).

7.3. Korlátozás

7.3.1. Szolgáltató a Szolgáltatások korlátozására, illetve a Szolgáltatások minőségi vagy más jellemzőinek csökkentésére (ideértve a hozzáférés teljes megtagadását is) az Előfizető egyidejűleg postai úton, e­mailben vagy telefonon történő értesítésével az alábbi esetekben jogosult:

  • az Előfizető akadályozza vagy veszélyezteti a Szolgáltató szervereinek, hálózatának rendeltetésszerű működését, így különösen ha indokolatlanul nagy terheléssel veszélyezteti más szolgáltatások működését, vagy ha az Előfizető az 1. függelék szerinti Hálózati Etikai Alapelveket megsérti.
  • az Előfizető a Szolgáltatást a Szolgáltató hozzájárulása nélkül harmadik személy részére továbbértékesíti (kivéve 3.9 pontban meghatározott Viszonteladói tárhely)
  • Előfizetőnek határidőn túli (a szolgáltatás számláján vagy díjbekérő számláján megjelölt fizetési határidő) díjtartozása van, és az Előfizető a díjtartozás megfizetésének biztosítása céljából a Szolgáltatónak nem adott a teljes esedékes és ki nem fizetett Szolgáltatási Díj összegének erejéig óvadékként készpénzt vagy a Szolgáltató által elfogadott értékpapírt.
  • Szolgáltatót a korlátozásra jogszabály vagy hatósági határozat kötelezi
  • Megrendelő tárhelyén vagy VPS szerverén olyan tartalmakat oszt meg, melyek szerzői jogot sértenek vagy azt elősegítik, és a megosztással bármilyen módon kárt okoznak a művek szerzőinek. Ide értendő például: torrent megosztás, linkek megosztása vagy cserélése, linkcserélő fórum vagy oldal üzemeltetése, torrent letöltő üzemeltetése,
  • az Előfizető Szolgáltató kifejezett írásbeli engedélye nélkül nagy mennyiségű e­mailt (50 e­mail / órát meghaladó), hírlevelet vagy spam­et – 1. Függelék és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Ektv.) 14. §­ában foglaltaknak nem megfelelő – kéretlen emailt küld a Szolgáltatás (Alapszolgáltatás vagy Kiegészítő Szolgáltatás) igénybevételével, amellyel akadályozza vagy veszélyezteti a Szolgáltató más szolgáltatásainak 15 működését.

7.3.2. Amennyiben Előfizetőnek Szolgáltatóval több Előfizetői Szerződése van hatályban vagy Szolgáltatótól egy Előfizetői Szerződés keretében több Szolgáltatást vesz igénybe és Előfizető bármely Előfizetői Szerződés vagy Szolgáltatás tekintetében a 7.3.1 pont szerint kötelezettségeit megszegi, akkor Szolgáltató jogosult bármely tetszése szerinti Szolgáltatás bármely mértékű korlátozására, illetve az összes Szolgáltatás korlátozására is.

7.3.3. Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a korlátozást haladéktalanul, de legkésőbb a tudomásszerzést követő munkanap folyamán megszüntesse, ha az Előfizető a korlátozás okát megszünteti vagy a korlátozás okának megszüntetéséről Előfizető hitelt érdemlő módon értesíti a Szolgáltatót, vagy ha a korlátozást elrendelő jogszabály vagy hatóság ekként rendelkezik. Szolgáltató a korlátozás megszüntetéséért jogosult a 4. Függelékben meghatározott visszakapcsolási díjat felszámítani.

7.3.4. A korlátozás (ideértve a fizikai hozzáférés teljes megtagadását is) az Előfizető díjfizetési kötelezettségét nem érinti.

8. Az előfizetői szerződés megszűnése

8.1. Megszűnés esetei

8.1.1. Az Előfizetői Szerződés megszűnik:

  • ráutaló magatartással létrehozott Előfizetői Szerződés esetén a Szolgáltatás
  • Szolgáltató általi megszüntetésével
  • bármely Fél rendes felmondásával a felmondási idő lejártának napján
  • bármely Fél rendkívüli felmondásával a felmondási idő lejártának napján a jelen
  • ÁSZF­ vagy jogszabályok által meghatározott esetekben
  • bármely Fél jogutód nélküli megszűnésével vagy halálával
  • a Felek közös megegyezésével

8.1.2. A határozott időtartamra létrejött Előfizetői Szerződés a határozott időtartam lejártakor automatikusan, az Előfizető külön értesítése nélkül a szerződés időtartalmával meghosszabbodik, kivéve ha bármely Fél a határozott időtartam lejártát legalább 8 nappal megelőzően írásban úgy nyilatkozik, hogy nem kívánja meghosszabbítani a szerződést. Ilyen esetben az Előfizetői Szerződés megszűnik.

8.2. Rendes felmondás

8.2.1. Előfizető a határozatlan hatályú Előfizetői Szerződést bármikor indokolás nélkül 8 napra írásban felmondhatja.

8.2.2. Amennyiben Előfizető az Előfizetői Szerződésben Hűségnyilatkozatot tett, úgy a hűségidőszak alatt az Előfizetői Szerződésre vonatkozó felmondás hatályosságának feltétele, hogy az Előfizető a felmondási nyilatkozat alapján a 8.5 pont alapján megfizetendő összeget a Szolgáltatónak egy összegben megfizesse. Szolgáltató a befizetett összegről a befizetéskor számlát állít ki.

8.2.3. Előfizető a határozott időre kötött Előfizetői Szerződést a tárgyhó utolsó napjával jogosult felmondani. A rendes felmondást Előfizető köteles a tárgyhó 15. napjáig Szolgáltatónak írásban bejelenteni. Az Előfizetői Szerződésre vonatkozó felmondás hatályosságának azonban feltétele, hogy az Előfizető a felmondási nyilatkozat alapján a Szolgáltató által küldött, a szerződés megszűnését visszaigazoló értesítése alapján az esedékes Szolgáltatási Díjat és egyéb követelését, valamint határozott idejű Előfizetői Szerződés esetén a határozott időből még hátralevő időre járó díjakat, illetve a kapott kedvezményeket a Szolgáltatónak egy összegben megfizesse. Szolgáltató a befizetett összegről a befizetéskor számlát állít ki.

8.2.4. Szolgáltató a határozatlan idejű Előfizetői Szerződést 15 napos felmondási idővel, indokolással jogosult felmondani rendes felmondással.

8.3. Rendkívüli felmondás

8.3.1. Bármely Fél jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, ha a másik Fél ellen felszámolási eljárás, csődeljárás vagy egyéb az előfizető fizetésképtelenségével kapcsolatos eljárás indul. Bármely Fél köteles a másik Felet haladéktalanul értesíteni, ha végelszámolását határozza el, vagy ha arról értesül, hogy harmadik személy csődeljárás vagy felszámolási eljárás megindítását kezdeményezte ellene.

8.3.2. Amennyiben a felmondás indoka az Előfizető szerződésszegése, és az Előfizető a felmondási idő alatt a szerződésszegést megszünteti, és erről a Szolgáltatót hitelt érdemlő módon írásos nyilatkozatban értesíti és az ilyen értesítés a felmondási idő végéig Szolgáltatóhoz megérkezik, az Előfizetői Szerződés nem szűnik meg a Szolgáltató felmondásával. A szerződésszegés megszűnéséről az Előfizetői Szerződés hatályának fennmaradásáról a Szolgáltató köteles az Előfizetőt haladéktalanul – ráutaló magatartással létrejött Előfizetői Szerződés esetén, ha az lehetséges –, e­mailben értesíteni. Előfizető 17 tudomásul veszi, hogy amennyiben egy naptári éven belül kétszer rendkívüli felmondásra okot adó szerződésszegést vagy a 7.3 pont szerinti korlátozást valósít meg, úgy a harmadik alkalommal Szolgáltató akkor is jogosult az Előfizetői Szerződés rendkívüli felmondására, ha az Előfizető a rendkívüli felmondási idő alatt a szerződésszegést megszünteti.

8.3.3. Szolgáltató jogosult a Szerződést 15 napos határidővel felmondani, ha az Előfizető az előzetes írásbeli – ráutaló magatartással létrejött Előfizetői Szerződés esetén amennyiben az lehetséges e­mailben tett – felszólításban megjelölt határnapra sem szünteti meg az alábbi szerződésszegéseket:

  • Előfizető akadályozza vagy veszélyezteti a szolgáltató hálózatának vagy szervereinek rendeltetésszerű működését, és ezt a szerződésszegést a felmondás jogkövetkezményeire utaló figyelmeztetést követő 3 napon belül sem szünteti meg
  • Szolgáltató a szolgáltatás korlátozására kényszerül a 7.3 pont szerint.
  • Előfizető a felmondás jogkövetkezményeire utaló figyelmeztetést követően is Szolgáltató írásbeli hozzájárulása nélkül harmadik személy részére továbbértékesíti vagy továbbadja a Szolgáltatásokat, vagy azokat továbbra is a hálózati szerződésekről szóló kormányrendelet szerinti hálózati szolgáltatás céljára használja
  • Előfizető a Szolgáltatást törvénybe ütköző módon vagy célokra használja

8.3.4. A Szolgáltató hálózatának vagy szervereinek rendeltetésszerű működését akadályozó vagy veszélyeztető tevékenységnek minősül különösen, ha

  • ha Előfizető a szolgáltatás igénybevétele során veszélyezteti Szolgáltató más Szolgáltatásainak megfelelő működését, rendeltetésszerű használatát.
  • ha Előfizető az 1. Függelékben foglalt Etikai Alapelveket megsérti vagy nagy mennyiségű e­mail üzenetet, pl. spamet – az Ektv. 14. §­ában foglaltaknak nem megfelelő – kéretlen e­mailt küld a Szolgáltatás felhasználásával.

8.3.5. Jelen szerződés automatikusan felmondásra kerül 8 napos határidővel, amennyiben az Előfizető az esedékes Szolgáltatási Díjat nem egyenlítette ki a számlán vagy díjbekérő számlán meghatározott fizetési határidőre.

8.3.6. Ha Vis Maior Esemény miatt a szünetelés időtartama meghaladja a két hónapot, bármelyik Fél jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani.

8.3.7. Előfizető rendkívüli felmondással élhet a 6.1.2 pontban meghatározott értesítés kézhezvételétől számított 15 napon belül ha a Szolgáltató a 6.1 pont szerint egyoldalúan módosította a Szerződést és Előfizetőt a változtatások hátrányosan érintik. Az Előfizető abban az esetben nem mondhatja fel a Szerződést, ha kedvezmény fejében határozott időre 18 vonatkozó kötelezettséget vállalt (hűségnyilatkozatot tett vagy határozott idejű szerződést kötött), és a Szolgáltató egyoldalú módosítása az ennek fejében kapott kedvezményeket közvetlenül nem érinti, vagyis, ha a kapott kedvezmények Előfizető számára a módosítást követően is fennmaradnak.

8.4. A felmondás közlése és tartalma

8.4.1. Az Előfizetői Szerződést bármely fél kizárólag írásban (levélben, e­mailben) megküldött felmondással mondhatja fel, kivéve 8.3.5 pont szerinti automatikus felmondás, amikor Szolgáltató az ott megjelölt fizetési határidő után a Szerződést automatikusan felmondottnak tekinti Előfizető által.

8.4.2. Előfizető tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás igénybevételével való felhagyás nem jelenti az Előfizetői Szerződés felmondását és így nem érinti az Előfizető díjfizetési kötelezettségét.

8.4.3. A Felmondásának tartalmaznia kell:

  • a felmondás indokát,
  • a Szolgáltató felmondása esetén a felmondási időt, a felmondási idő lejártának napját 8.5. Kedvezmények elvesztése és a felmondás egyes következményei.

8.5.1. Amennyiben Előfizető határozott idejű Előfizetői Szerződést kötött vagy határozott hűségidőszakra vonatkozóan Hűségnyilatkozatot tett és a határozott idő lejárta előtt az Előfizetői Szerződés azért szűnik meg, mert

  • Előfizető azt rendes felmondással megszüntette (8.2.3 pont)
  • Szolgáltató rendkívüli felmondással megszüntette
  • a Szolgáltatás korlátozására Szolgáltató által a 7.3.1 pont miatt került sor és a korlátozás ideje a 30 napot meghaladja
  • egyébként az Előfizetői Szerződésben meghatározott – Előfizető rendkívüli felmondásán vagy Szolgáltató rendes felmondásán kívüli – okból megszűnt, Előfizető köteles a kapott kedvezményeket és az Előfizetői Szerződés megszűnése esetén a hátralévő időre járó Szolgáltatási Díjakat, valamint a Szolgáltató részére fizetendő esetleges egyéb összegeket egy összegben az Előfizetői Szerződés megszűnését követő 15 napon belül megfizetni. Ezen összeg megfizetése a felmondás hatályosulásának feltétele. Szolgáltató az Előfizető által fizetendő összegről a szerződés felmondását tartalmazó levél 19 vagy e­mail kézhezvételét visszaigazoló levélben értesíti Előfizetőt. Szolgáltató a befizetésről számlát állít ki és azt Előfizető részére átadja vagy megküldi.

8.5.2. Előfizető tudomásul veszi, hogy az előre fizetett díjú Szolgáltatások kifizetett díját a fenti esetekben Szolgáltató nem köteles visszafizetni.

8.5.3. Szolgáltató a tárhelyen tárolt adatokat a Szerződés megszűnésének pillanatában törölheti, ide értve a Szerződés megszűnésének bármelyik esetét, különös tekintettel a 8.3.5 pont szerinti díj meg nem fizetés esetére. Megrendelő tudomásul veszi, hogy a törlés nem visszaállítható, így ha saját mentéssel nem rendelkezik, adatai elvesznek.

8.5.4. Amennyiben Előfizető 3.9 pontban meghatározott Viszonteladói tárhely szolgáltatást vette igénybe, és a szerződés megszűnését követően ügyfelei továbbra is Szolgáltató szerverén levő tárhelyüket használják, Szolgáltató megkeresheti ezeket az ügyfeleket saját ajánlatával, amihez Előfizető kifejezetten hozzájárul azért, hogy ügyfeleinek napi munkavégzési menete ne sérüljön a tárhely tartalmának törléséből adódóan. Szolgáltató a megkeresésben hivatkozhat Előfizetővel megszűnt szerződésére, és a szerződés megszűnésének okára.

9. Előfizető kötelezettségei

9.1. Ellenőrzés és karbantartás tűrése, hibaelhárítás lehetővé tétele

9.1.1. Előfizető a Szolgáltatásokban bekövetkező esetleges hibák kijavítása érdekében köteles Szolgáltató vagy teljesítési segédje részére segítséget nyújtani, amennyiben erre a szolgáltatás helyreállításához, javításához vagy ellenőrzéséhez szükség van.

9.2. Szolgáltató értesítése adatváltozásról

9.2.1. Előfizető a megrendeléskor közölt adatainak, így például a számlázási címének vagy kapcsolattartó személyének vagy elérhetőségének megváltozásáról köteles Szolgáltatót haladéktalanul, de legfeljebb a változástól számított 8 napon belül írásban (levélben, e­mailben) értesíteni.

9.2.2. Szolgáltató felhívja Előfizető figyelmét arra, hogy e kötelezettségeinek elmulasztásából eredő minden kárért Előfizető felelősséggel tartozik.

9.3. A Szolgáltatás használatának átengedése

9.3.1. Előfizető az Előfizetői Szerződés alapján igénybe vett Szolgáltatást másnak használatra ingyenesen átengedheti, az átengedett Szolgáltatás igénybevételéért azonban úgy felel, mintha a Szolgáltatást maga használná.

9.4. Teljesítési segéd igénybevétele

9.4.1. Előfizető tudomásul veszi, hogy Szolgáltató bármely szerződéses kötelezettségeinek teljesítéséhez jogosult teljesítési segédként alvállalkozót vagy más közreműködőt igénybe venni.

9.4.2. Előfizető tudomásul veszi, hogy amennyiben Szolgáltató kötelezettségeinek teljesítéséhez teljesítési segédet vesz igénybe, úgy jogosult teljesítési segédrészére az Előfizető adatait átadni.

9.5. A Szolgáltatások igénybevételének továbbadása és átengedése

9.5.1. Előfizető Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül nem adhatja tovább a Szolgáltatásokat még ingyenesen sem, és nem engedélyezheti annak használatát üzleti alapon (ellenszolgáltatás fejében) harmadik személy részére.

9.5.2. Előfizető Szolgáltató felé felelős minden olyan személyért, aki a Szolgáltatásokat igénybe veszik, függetlenül attól, hogy ezt az Előfizető nem engedélyezte vagy arról nem szerzett tudomást. 9.6. Szolgáltatási Díj megfizetésének kötelezettsége

9.6.1. A Szolgáltatási Díj egyszeri díjból, rendszeres előfizetői díjból (Havidíj, Negyedéves Díj, Féléves Díj, Éves Díj), forgalomtól függő díjból (Forgalmi Díj), valamint egyszeri egyéb szolgáltatási díjból állhat.

9.6.2. Amennyiben a Havidíj ellenében igénybe vett Szolgáltatás nyújtásának kezdő napja nem a hónap első napja vagy a Szolgáltatás nyújtásának utolsó napja nem a hónap utolsó napja, akkor Szolgáltató csak azokért a napokért számít fel Havidíjat, amelyeken a Szolgáltatást nyújtotta. Minden megkezdett szolgáltatásnyújtási időtartam teljes napnak számítandó.

9.6.3. Amennyiben az Éves (Féléves, Negyedéves) Díj ellenében igénybe vett Szolgáltatás nyújtásának kezdő napja nem az év első napja vagy a Szolgáltatás nyújtásának utolsó napja nem az év (félév, negyedév) utolsó napja, akkor a szolgáltatási év (félév, negyedév) a Szolgáltatás nyújtásának napján kezdődik. Minden megkezdett szolgáltatásnyújtási időtartam teljes napnak számítandó.

9.6.4. Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási Díjakról szóló számlát vagy díjbekérő számlát a szolgáltatási időszak (két év, év, fél év, negyed év, hónap) első napjának hónapját megelőző 2. hónapban és azt követően kiállítani.

9.6.5. Előfizető tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató az Előfizetői Szerződés Előfizető általi rendes felmondása (8.2.3 pont) esetén az előrefizetett díjat nem köteles visszafizetni.

9.6.6. Amennyiben a szolgáltatási időszak díja eredetileg kedvezmény figyelembevételével került kiszámításra, akkor Szolgáltató az Előfizető részéről történt rendes felmondás esetén az Előfizetői Szerződés megszűnéséig terjedő használatért a kedvezmények nélkül megállapított arányos díjat számítja fel, Szolgáltató az így kiszámított összegről helyesbített számlát állít ki.

9.6.7. Amennyiben Előfizető a számlán vagy díjbekérő számlán feltüntetett fizetési határidőn belül a Számlát Szolgáltatónál írásban (levélben, e­mailben) nem vitatja, úgy a számla elfogadottnak tekintendő.

9.6.8. Előfizető köteles a kiállított és elfogadott számla vagy díjbekérő számla alapján a Díjszabásban foglaltak szerint kiszámított Szolgáltatási Díjat a számlán megjelölt fizetési határidőn belül megfizetni.

9.6.9. Amennyiben Előfizető a számlázási időszakra vonatkozóan a számlázással érintett tárgyhót megelőző hó 15. napjáig nem kapja kézhez a számlát vagy díjbekérő számlát, köteles azt a Szolgáltatónak haladéktalanul jelezni; ennek elmulasztása esetén Szolgáltató úgy tekinti, hogy Előfizető a számlát kézhez kapta. Szolgáltató Előfizető bejelentése alapján számlamásolatot küld Előfizetőnek. A számla megfizetésének kötelezettségét és határidejét a kézhez nem vétel bejelentése vagy ennek elmulasztása nem érinti.

9.6.10. A fizetési kötelezettség késedelmes teljesítése esetén Szolgáltató jogosult Előfizetőnek a szolgáltatás értékének 10%­át késedelmi kamatként felszámolni.

9.6.11. Amennyiben Előfizető a Szolgáltatási Díj megfizetésével 30 napot meghaladó késedelembe esik, Szolgáltató jogosult a követelés behajtása céljából az Előfizető adatait Szolgáltató követeléseit kezelő harmadik személy megbízottjának átadni. Szolgáltató megbízottja a követelés behajtása érdekében jogosult ezt követően az Előfizetővel szemben Szolgáltató nevében teljes körűen eljárni.

9.6.12. Szolgáltató jogosult a számlát vagy díjbekérő számlát on­line kiállítani Interneten elérhető weboldalon keresztül. A számla vagy díjbekérő számla létrejöttéről Megrendelőt elektronikus levélben értesíti, és lehetőséget biztosít a létrejött dokumentum on­line megtekintésére, letöltésére.

9.6.13. Szolgáltató által kiállított díjbekérő számla nem adóügyi bizonylat, ÁFA visszatérítésre nem jogosít. Amennyiben Szolgáltató számlájára megérkezik a díjbekérő számlán feltüntetett szolgáltatási díj, Szolgáltató kiállítja a rendes számlát, amely már a NAV által is elfogadott bizonylat.

9.6.14. Szolgáltató jogosult a Számlát elektronikus úton előállítani az ide vonatkozó törvényi megfelelések figyelembevételével, és jogosult azt elektronikus levélben eljuttatni Megrendelőhöz a szerződésben meghatározott e­mail címre. Megrendelő az ilyen formában megkapott számlát az ide vonatkozó törvények figyelembevételével (GKM 114/2007.) köteles tárolni és kezelni.

9.6.15. Szolgáltató jogosult a 4. Függelékben meghatározott Banki ügyintézési költség díjat felszámítani abban az esetben, ha Megrendelő a számla vagy díjbekérő számla kiegyenlítését készpénzes banki befizetéssel egyenlíti ki. Ez a díj a befizetés pillanatában a megrendelt szolgáltatási díjjal együtt fizetendő, annak ellenére, hogy a díjbekérő számla külön tételként nem tartalmazza.

9.6.16. Amennyiben előfizető számláját vagy díjbekérő számláját készpénzes banki befizetéssel egyenlíti ki, de nem fizeti meg a Banki ügyintézési költséget, Szolgáltató automatikusan díjbekérő számlát állít ki vagy módosítja a már létrejött díjbekérőt, mely kettő Banki ügyintézési költséget tartalmaz, feltételezve, hogy Megrendelő a következő kiegyenlítést is készpénzes befizetéssel végzi el.

9.6.17. Megrendelő tudomásul veszi, hogy Szolgáltató rendszere, amely a megrendelt szolgáltatásokat tartalmazza, nincs on­line kapcsolatban a banki rendszerrel, így annak ellenére, hogy Szolgáltató bankszámlájára a szolgáltatási díj megérkezett, saját rendszerében azt jóvá kell írnia.

9.6.18. Szolgáltató a bankszámlájára megérkezett szolgáltatási díjakat maximum 5 munkanaponként írja jóvá, így a megfizetett szolgáltatási díjak maximum 5 munkanap alatt megjelennek rendszerében.

9.6.19. Megrendelő elfogadja, hogy a Szolgáltatás megfizetésének időpontja a Szolgáltató saját rendszerében történő jóváírás időpontja, és nem az az időpont amikor a szolgáltatási díj a Szolgáltató bankszámlájára megérkezik. Szoláltató vállalja, hogy a két időpont között maximum a 9.6.18 pontban feltüntetett idő telhet el.

9.7. Szolgáltató díj visszatérítési kötelezettsége

9.7.1. Amennyiben az Előfizetői Szerződés alapján Szolgáltató Előfizetővel szemben díjvisszatérítésre vagy egyéb pénzfizetésre köteles és az egy összegben való jóváírásra nincs lehetőség, akkor Szolgáltató az összeget az Elfizető által megadott bankszámlára átutalja, vagy ilyen hiányában az Előfizetőt tértivevényes levélben értesíti arról, hogy az összeg Szolgáltató irodájában átvehető.

9.8. Előfizető tájékoztatása (hírlevél, reklámanyag)

9.8.1. Előfizető hozzájárul, hogy részére a Szolgáltató kizárólag saját és leányvállalatainak szolgáltatásairól időről időre a Szolgáltató által előfizetőnek biztosított email címre, valamint postai úton reklámanyagokat, tájékoztatókat és hírlevelet juttasson el.

9.9. Hálózati etikai szabályzat betartása

9.9.1. Szolgáltató és Előfizető köteles a Szolgáltatás igénybevétele során az 1. függelék szerinti Hálózati Etikai Alapelvek betartásával eljárni.

9.9.2. Előfizető köteles gondoskodni arról, hogy a Szolgáltatás Azonosítóhoz (felhasználónév/jelszó) illetéktelenek ne juthassanak hozzá. Amennyiben Előfizető tudomására jut, hogy a

9.9.2. Előfizető köteles gondoskodni arról, hogy a Szolgáltatás Azonosítóhoz (felhasználónév/jelszó)                     illetéktelenek ne juthassanak hozzá. Amennyiben Előfizető tudomására jut, hogy a Szolgáltatás Azonosító Előfizető engedélye nélkül illetéktelen személy használja, köteles Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni. Előfizető a Szolgáltatás Azonosító használatáért teljes felelősséggel tartozik. Előfizető tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás rajta kívül álló, harmadik személy általi igénybevételéért teljes felelősséggel tartozik (függetlenül attól, hogy a használat jogosult vagy jogosulatlan volt­e), s az ilyen  használat esetén is a díjfizetési kötelezettség az Előfizetőt terheli.

9.9.3. Előfizető tudomásul veszi, hogy az Előfizetői Szerződés alapján számára nyújtott  egyes szolgáltatások információs társadalmi szolgáltatásoknak minősülnek, ezért azokat az  24 Ektv. vonatkozó rendelkezéseinek betartásával lehet igénybe venni.

10. Szolgáltató kötelezettségei

10.1. Ügyfélszolgálat

10.1.1. A Szolgáltató az Előfizető nyilatkozatainak, bejelentéseinek és panaszainak intézésére szolgáló,                       valamint a hibabejelentéseket fogadó on­line ügyfélszolgálatot működtet (a továbbiakban:  ügyfélszolgálat).

10.1.2. A Szolgáltató ügyfélszolgálata telefonon keresztül, on­line, vagy e­mail­ben vehető igénybe.

10.1.3. A Szolgáltató személyes ügyfélfogadást kizárólag előre egyeztetett időpontban tart, de felhívja a                           Megrendelő figyelmét, hogy az ügyfélfogadás során szolgáltatási díj befizetésére nincsen mód, a                         Szolgáltató pénztárat nem üzemeltet.

10.1.4. E­mail­ben az info@opencart­hosting.hu, rendeles@opencart­hosting.hu,  hiba@opencart­hosting.hu e­mail címen tehet a Megrendelő bejelentést, amelyen Előfizető  az alábbi nyilatkozatokat és bejelentéseket teheti meg:    ● az info@opencart­hosting.hu címen általános jellegű bejelentéseket tehet, szerződésekkel  kapcsolatos információkat adhat elő  ● a hiba@opencart­hosting.hu címen műszaki jellegű bejelentéseket és hibabejelentéseket tehet  ● a rendeles@opencart­hosting.hu címen a díjreklamáción kívül bármely számlázással kapcsolatos  bejelentést illetve a késedelmes számlabefizetés igazolását tehetik meg.

10.1.5. Az ügyfélszolgálat elérhetősége:

  • Phantasy Bt.
  • DiszkontHosting
  • Telefon: 06/31/315­7750
  • e-­mail: info@opencart­hosting.hu, rendeles@opencart­hosting.hu, hiba@opencart­hosting.hu

10.1.6. Az ügyfélszolgálat munkanapokon 9:00 – 17:00 óráig vehető igénybe. Egyéb időszakban és a 30 perces ebédszünetben 12:00 és 12:30 között a Szolgáltató telefonos technikai és műszaki jellegű támogatást nem nyújt, ha erről az Előfizetői Szerződés másként nem rendelkezik. Egyéb kérdések esetében az ügyfélszolgálat elérhetőségét e­mailen és online biztosítja.

10.1.7. Előfizető a hibák bejelentését telefonon, az on­line ügyfélszolgálati rendszerben, 25 illetve e­mailben Ügyfél/Partnerazonosítójának vagy Szerződésben szereplő adatainak  megadásával teheti meg az ügyfélszolgálaton.

10.1.8. Előfizető a hibabejelentés kivételével minden egyéb nyilatkozatát, panaszát az  ügyfélszolgálaton e­mailben, vagy on­line ügyfélszolgálati rendszerben teheti meg.

10.1.9. Szolgáltató a 10.1.6 pont szerinti bejelentéseket és panaszok

06/30/574-7605